Van verschillende organisaties naar één integrale toegang
Bij vragen binnen het sociaal domein (ook wel werk, inkomen, zorg of welzijn), konden inwoners tot voorkort terecht bij veel verschillende organisaties. Zoals MET Heemskerk of het Centrum voor Jeugd en Gezin. Door de grote hoeveelheid organisaties, bleek het soms een zoektocht voor inwoners. Waar kun je terecht met welke vraag? Om het inwoners makkelijker te maken hebben de organisaties hun krachten gebundeld op één centrale plek.
Maatwerk voor iedere inwoner
Het Serviceplein is ontstaan vanuit de wens om de dienstverlening naar inwoners te verbeteren. Onder het mom van één centrale plek, krijgen inwoners met een vraag één aanspreekpunt. Hierdoor is het niet meer nodig om contact te onderhouden met meerdere organisaties. De geboden zorg sluit beter op elkaar aan en inwoners worden beter geholpen. Wethouder Aad Schoorl: “In het nieuwe jaar beginnen we meteen met een enorme stap om de zorgverlening voor inwoners te verbeteren. Het is mooi om te zien dat we dat voor het Serviceplein voor elkaar hebben gekregen. Ook met dank aan de deelnemende organisaties die daar hun steentje aan bij willen dragen. Het Serviceplein is iets dat moet doorgroeien, en waar zich uiteindelijk meer hulpverlenende organisaties bij aansluiten.”
Contactgegevens Serviceplein
Het Serviceplein is te bereiken via het algemene telefoonnummer van de gemeente 14 0251 of de mail: info@servicepleinheemskerk.nl. Ook via de website www.servicepleinheemskerk.nl of door binnen te lopen in het gemeentehuis (tijdens reguliere openingstijden). Een afspraak maken is niet nodig, maar kan wel.
Meer informatie? Bekijk de YouTube video